Gaan, gaan, gaan. Herken je het? Nog even dit en nog ven dat. En de dag is nooit klaar. Waarom is het toch zo lastig om rustiger aan te doen, om voor onszelf te zorgen, balans te vinden? Waarom werken de meeste therapieën daarvoor niet of slechts op korte termijn? Met al je beste intenties en rijke hulpbronnen, lijkt het vaak niet het effect te geven wat je wenst en zo hard nodig hebt.

Hoe het komt? Onze ‘drive’ om succesvol te zijn, prestaties na te streven werkt ‘verslavend’ voor je brein en maakt neurochemische feelgood stofjes aan. En omdat dit steeds weer meer nodig heeft, ga je juist harder rennen ipv zachter. Voor je het weet heb je jezelf geprogrammeerd tot een ‘actieve non-stop 24/7 mentaliteits persoon’.
Stilzitten, vervelen, niets doen, ontspannen lijkt dan zonde van je tijd of voelt als nutteloos. Ook al weet je rationeel dat dit niet zo is.
En dat ondertussen je lichaam langzaam opbrandt en je fysieke/mentale klachten ervaart, zou je als mooi signaal zien om jezelf op stop te zetten, echter…….dat lukt niet.

Dat heeft 2 oorzaken:
1) Je hebt jezelf geautomatiseerd en omdat 95% van je gedrag voortkomt uit je geautomatiseerde patronen in je onbewuste, gedraag je je dus iedere keer hetzelfde.
2) Er zitten naast je gewoontes, ervaringen in de weg die jouw systeem uit balans hebben gehaald, die hebben gezorgd voor negatieve kernovertuigingen of blokkades. Ook wel ‘freezes’ genaamd.
Om jezelf dus te kunnen ontspannen, om weer in balans te kunnen komen en überhaupt uit de automatische piloot stand te stappen heb ik vandaag een paar hele effectieve praktische tips.
Je zult meteen resultaat ervaren omdat deze tips de ‘freezes’ eruit halen en jij dus jezelf beetje bij beetje opruimt.

Ons hele BMR® -master your life- programma is erop gericht jou te ontladen en te bevrijden van belemmeringen. Nog beter, we geven je meteen de tools mee hoe jij jezelf kunt (her)programmeren, voor nu en in de toekomst. De aanpak is gebaseerd en ontwikkeld na vele jaren ervaring en wetenschappelijk onderzoek. Kortom je kunt jezelf resetten. En dat kan ook snel en makkelijk. Dit kan in een uur, een dag of een week.
* In een BMR®-one-session-coaching gun jij jezelf een reset en stroomt het waar je jezelf tot dan toe onbewust belemmerde.
Zo was Mw. E. laatst in een sessie af van haar rij-angst. Na afloop vertelde ze mij dat ze het vooral fijn vond dat ze niet over de oude ‘herinnering’ hoefde te praten, maar dat ze door het anders op te slaan in het NU ook anders voelde.
* Tijdens een BMR®-lifemasterdag leer je wat een Body & Mind reset inhoudt en krijg je meteen praktische tools mee.
In je dagelijkse leven ervaar je weleens belemmeringen of stress of angsten. Hoe dat komt, hoe dat werkt, wat je eraan kunt doen op gebied van voeding, fysiek en mentaal leer je op deze dag.
* Tijdens een BMR®-Lifemasterweek laat jij jezelf onderdompelen in een wereld vol wonderlijke mogelijkheden, waarna jij jezelf bevrijd voelt. Alle troep is eruit en dus liggen alle paden vrij om het beste uit jezelf en de ander te halen. Tevens beheers je de technieken die je nodig hebt dit zelf toe te passen. Eigenlijk een APK voor jezelf.:)

Hier alvast 5 makkelijke stappen voor thuis:

  1. Vergroot je bewustzijn
    Stel jezelf iedere ochtend de vraag: hoe voel ik me vandaag?
    Voel ook echt ieder deel van je lichaam. Doe iedere dag een ander deel. Hoe voelen mijn benen zich, mijn handen zich enz.? Zo leer je praten met je lichaam. Je lichaam en geest zijn verbonden, maar we zijn vergeten en afgeleerd om de taal van ons lichaam te begrijpen. Toch kun je door bewust te trainen weer die taal gaan spreken. Alles resoneert dus zoek de juiste frequentie en kijk wat je ontvangt.
  2. Zorg voor de juiste connecties in je brein
    Je linkerhersenhelft stuurt je rechterhelft van je lichaam aan en andersom. Het is dus belangrijk dat links en rechts samenwerken. Vaak door drukte en nare ervaringen raakt dat uit balans. Braingym is een methode die erop gericht is om die balans te herstellen. Dit kan je snel en makkelijk doen door iedere ochtend nadat je opstaat even 20 x te marcheren op de plaats. Eerst rechtuit en vervolgens 20 x kruislings. Herhaal dit nog 2 sets.
    Om het kruislings te stimuleren kun je als extra oefening net doen of je je autogordel omdoet (met je linkerhand van je rechterschouder naar je linkerbekken en met je rechterhand van je linkerschouder naar je rechterbekken). Ook kun je met je duimen een liggende 8 (Lemniscaat) in de lucht tekenen terwijl je deze met je ogen volgt. Zo optimaliseer je de samenwerking en dus de voorwaarden voor meer balans.
  3. Geef jezelf een gelijkwaardige positie in deze wereld
    In de hectiek van de dag, als een van de velen ben je wellicht geneigd jezelf kleiner te maken of ondergeschikter dan de rest, of je maakt jezelf juist extra groot om gehoord en gezien te worden. Beiden zijn beschermingsstrategieën en zorgen voor disbalans. Om deze balans te herstellen volgt hier een visualisatieoefeningetje:Als je uit bed stapt en stap 1 en 2 hebt gedaan, visualiseer dan dat je met je kruin verbonden bent met een prachtige lichtstraal die vanuit de kosmos jou precies geeft wat je nodig hebt. Een onuitputtelijke bron. Uit je voeten komen krachtige bomwortels die een verbinding zijn met de krachtbron in het midden van de aarde. Beide krachtbronnen geven jou de juiste kracht en energie en als jouw cellen daarmee gevuld zijn, transformeert zich dat tot een cocon om jou heen. Een cocon waarin jij je sterk en krachtig voelt, die jou beschermt en waarin jij mag zijn zoals je bent.
  4. RESET jezelf met de ‘BMR®-quick fix’
    – Ga staan en kruis je voeten en je handen. Doe dit op intuïtie, zoals het goed voelt.
    – Ga nu naar een nare herinnering of gebeurtenis waar je merkt dat een lading op ligt of waar je stress ervaart. voel wat je voelt, hoor wat je hoort, zie wat je ziet.
    – Kijk wat de lessen zijn die je eruit kunt leren. Waarom maak uitgerekend jij dit mee? Wat heb je te leren, zodat je dit volgende keer anders kan? Haal die lessen eruit en wees dankbaar daarvoor.
    – Gum nu het oude beeld uit en gooi het restant in een symbolisch vuur.
    – Nu heb je een lege plek. Daar maak je een mooi gewenst beeld, waarin je ziet, voelt en merkt dat je anders omgaat met dezelfde situatie. Maak dit groter en sterker en zo mooi als jij het wilt.
    – Ga nu met je ogen heen en weer van links naar rechts en integreer dit mooie beeld door woorden hardop uit te spreken als: Ik ben 1 en heel met mijzelf, ik werk samen met mijn lichaam, al mijn cellen zijn geheeld en vrij, alle stroomt zoals het goed voor mij is enz.
    – Zeg deze woorden en zinnen alsof het al zo is.
    – Schudt los en rits jezelf dicht door een beweging te maken alsof je je rits dichtdoet.
    – Herhaal dit iedere ochtend,zolang als jij voelt dat nodig is en merk het verschil
  5. Luister Binaural Beats
    Deze beats brengen jouw hersenen direct in een staat van ontspanning, zonder dat jij er iets voor hoeft te doen. Hiermee train je dus direct nieuwe patronen voor ontspanning. Je kunt waar je maar wilt, de beats opzetten. Ik heb speciaal voor jou deze heerlijke binaural beats gemaakt. Geniet ervan!
  6. Luister naar mijn podcasts.  

Hiermee geef je neurologisch en energetisch een reset en zullen je cellen de oude herinneringen vergeten en de nieuwe ervoor in de plaats zetten. Geniet van de weg ernaar toe.
Soms is er meer nodig. Dan ligt er een kern onder waar eerst het propje uit het rietje mag. Maak gerust een afspraak. Wij kunnen makkelijk zien waar de oorzaak zit.

Uiteraard ben ik benieuwd naar jouw mening of aanvulling. Reageer dus gerust!

Deel met je netwerk!

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten