INPUT = OUTPUT

De veroudering van de hersenen is net zoals bij alle delen van het lichaam een volkomen natuurlijk verschijnsel. Toch is het vandaag mogelijk om het geheugen en het concentratievermogen optimaal te houden en bijgevolg hersenveroudering drastisch te vertragen. Recente wetenschappelijke studies tonen aan dat juiste voedingsgewoonten, voedingssupplementen, lichaamsbeweging, stressbeheersing en controle maar ook intellectuele interesses en inspanningen factoren zijn die hersenveroudering tegengaan. Mensen die de moeite doen om deze preventiemaatregelen toe te passen, verbeteren niet alleen hun levenskwaliteit. Ze kunnen meestal ook veel langer ziektevrij blijven, omdat ze bewust met hun lichamelijke en geestelijke gezondheid bezig zijn.

Niettegenstaande het feit dat de hersenen niet meer wegen dan 2% van het gemiddelde menselijk gewicht verbruiken ze toch 20% van de geïnhaleerde zuurstof. De hersencellen krijgen de zuurstof via de grote en kleine bloedvaten. Een optimale bloedcirculatie zorgt voor de nodige zuurstof om neurodegeneratieve ziektebeelden te voorkomen en vrije radicalen schade te beperken.

In deze tip beperk ik me tot het effect van voeding.

Belangrijke Boosdoeners:

FASTFOOD
Er is aangetoond dat het eten van fastfood ervoor zorgt dat je brein letterlijk krimpt en agressiviteit vergroot. Door de grote hoeveelheid verzadigde vetten, zulllen je bloedvaten minder doorbloed zijn. Dus zal er ook minder zuurstof in het brein kunnen komen. Deze ongezonde vetten hebben ook een negatief effect op je geheugen. Dezelfde symptonen dus die we bijv. zien bij Alzheimer.

SUIKER
Bijna in al onze voeding zit helaas te veel suiker. Door een te grote hoeveelheid suiker maakt jouw lichaam constantinsuline aan. Hierdoor vraagt het lichaam steeds meer om suiker. Uiteindelijk zal je schommelingen gaan ervaringen in je bloedsuikerspiegel, wat zich uit in allerlei lichamelijke klachten zoals vaak moe, hoofdpijn, depressie enz.

Wat dan wel?

Een goed geolied brein

Ø Begin de dag, na je spijsvertering op gang te hebben geholpen, vervolgens bijv. met een glas water met citroensap en wat vers fruit.

Ø Vetten die rijk zijn aan omega-3- vetzuren zorgen er juist voor dat de bloedvaten goed kunnen doorstromen. Dat vind je veel in vette vis. Iedere dag een goede eetlepel levertraan voorziet jou van goede vetten eiomega 3 én als kers op de taart krijg je meteen een vitamine D boost.

Ø Als je 30% van je gewende calorieën al laat staan zal dit het brein al direct verjongen. Het heeft namelijk een direct effect op je geheugen en je cognitieve prestaties.

Ø Je brein bestaat voor 70% uit water. Voldoende water drinken gedurende de dag, verhoogt je concentratie en energiepeil. 2 a 3 glazen per dag doet al wonderen.

Ø De “goede” voedingsstoffen vind je vooral in groene seizoensgroenten, noten en rozijnen, zeewier, sushi, ei, tofu en soja. Eet zo’n 300 – 500 gr. groenten per dag. Varieer met kleur en soorten om zoveel mogelijk antioxidanten, vitamines en mineralen binnen te krijgen.

Ø Fruit dien je te eten voor je ander voedsel eet, anders gaat het ‘gisten’ in je lichaam wat een optimale spijsvertering in de weg zit.

Ø En als je dan wilt snoepen, kies dan voor pure bittere chocola 😉

Tijdens onze lifemasterevents zorgen wij altijd dat jij de beste voedingsstoffen binnenkrijgt, waardoor jij meteen al een effect van voeding ervaart.
Ons hele BMR® -master your life- programma is erop gericht jou te ontladen en te bevrijden van belemmeringen. Nog beter, we geven je meteen de tools mee hoe jij jezelf kunt (her)programmeren, voor nu en in de toekomst. De aanpak is gebaseerd en ontwikkeld na vele jaren ervaring en wetenschappelijk onderzoek. Kortom je kunt jezelf resetten. En dat kan ook snel en makkelijk. Dit kan in een uur, een dag, een weekend of een week.
* In een BMR®-one-session-coaching gun jij jezelf een reset en stroomt het waar je jezelf tot dan toe onbewust belemmerde.
Zo was Mw. E. laatst in een sessie af van haar rij-angst. Na afloop vertelde ze mij dat ze het vooral fijn vond dat ze niet over de oude ‘herinnering’ hoefde te praten, maar dat ze door het anders op te slaan in het NU ook anders voelde.
* Tijdens een BMR®-lifemasterdag leer je wat een Body & Mind reset inhoudt en krijg je meteen praktische tools mee.
In je dagelijkse leven ervaar je weleens belemmeringen of stress of angsten. Hoe dat komt, hoe dat werkt, wat je eraan kunt doen op gebied van voeding, fysiek en mentaal leer je op deze dag.
* Tijdens een heerlijk Reset Retraite weekend onderga jij een energetische blauwdruk reset. Hierdoor kom jij terug bij je ‘Pure IK’ en zijn zaken die jou belemmeren voor eens en voor altijd verleden tijd. Welkom 2.0
* Tijdens een BMR®-Lifemasterweek laat jij jezelf onderdompelen in een wereld vol wonderlijke mogelijkheden, waarna jij jezelf bevrijd voelt. Alle troep is eruit en dus liggen alle paden vrij om het beste uit jezelf en de ander te halen. Tevens beheers je de technieken die je nodig hebt dit zelf toe te passen. Eigenlijk een APK voor jezelf.:)

Eet smakelijk!

www. vilna.nl

Je zult verbaasd zijn hoeveel meer je zult bereiken en hoeveel beter je je daardoor zult voelen.

page1image41213248

Deel met je netwerk!

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten